maanantai 27. elokuuta 2012

Verkkolangasta neulottu poncho ynnä muuta

Mitä muuta verkkolangasta voi tehdä kuin huiveja ja hauskoja hattuja? No minä ainakin tein ponchon. Sitä en sitten tiedä, onko sille koskaan mitään käyttöä :)


Lankavarastoa tutkaillessa löytyi kalalankaa runsaasti ja siitä tuli tehtyä välityönä joitakin pikkuliinoja. Kaipa ne jostakin paikkansa löytävät.


Varsinaisia ohjeita näihin minulla ei ole. Olen tehnyt nämä "katsomalla" netistä löytämistäni kuvista. Onnistuu yllättävänkin hyvin, jos vain kuva on tarpeeksi selvä ja suuri!


Tämä keltareunainen liina on Novitan virkkauslangasta ja myöskin kuvasta "katsomalla" tehty. Ei tullut ihan samanlaista kuin malli oli, mutta ihan riittävän hyvä.


Jämälankoja löytyi lankavarastosta aika paljon ja osa niistä tulikin hyödynnettyä virkattuun vessan mattoon. Mallia ei ollut (ei edes katsottavaa kuvaa); siitä vain muotoutui tällainen.


Nyt on suunnitteilla vauvanpeitto isoäidin neliöistä. Peiton saa vaunuihinsa päälleen ystäväni vielä toistaiseksi syntymätön lapsenlapsi :)


2 kommenttia:

  1. Mä olen ihan tumpelo puikkojen kanssa... mutta muutaman huivin tuosta verkkolangasta sain tehtyä. Kaipaisin ohjetta tuohon ponchoon. Tosi söötti!

    VastaaPoista
  2. Anonyymi: Minulla ei ollut ohjetta ponchoon. Kahtena kolmionmuotoisena kappaleena sen olen yhdistänyt ompelemalla puuvillalangalla. Olen neulonut kaksi kolmiota aloittaen kolmion kärjestä ja lisännyt koko ajan silmukoita, kunnes kolmio on kasvanut tarpeeksi suureksi. Poncho on jäänyt minulta käyttämättä, joten jos kiinnostaa, niin voisin myydä sen sinulle :)

    VastaaPoista